Dwukrotny mistrz świata Formuły 1 Hiszpan Fernando Alonso wygrał wirtualną wersję wyścigu samochodowego Indianapolis 500, który z powodu pandemii został przełożony na sierpień. W wersji online wziął udział m.in. 80-letni Amerykanin Mario Andretti
Alonso minimalnie wyprzedził w wirtualnych zmaganiach byłego kierowcę F1 Jensona Buttona.
"Świetna zabawa JB. przyjedź na prawdziwy 500" – tak 38-letni Hiszpan zachęcał potem Brytyjczyka na Twitterze.
Great time at the sim today and first victory on esports 😅! Hope everyone enjoyed as much as we did behind the wheel! Thanks @IMS @Allinsports_srl @wearetherace #LegendsTrophy pic.twitter.com/DbevtzgVvV
— Fernando Alonso (@alo_oficial) May 23, 2020
Debiutujący w wirtualnej rywalizacji Andretti szybko odpadł, ale nie zepsuło mu to humoru.
"Dobrze się bawiłem. Wyglądało na to, że byłem na samym końcu, ale wbrew pozorom podobało mi się" – podsumował mistrz świata w F1 z 1978 roku i zwycięzca wyścigu w Indianapolis z 1969 roku.
W wersji online wzięło udział łącznie sześciu dawnych mistrzów świata. W tym gronie byli też Kolumbijczyk Juan Pablo Montoya oraz 73-letni Brazylijczyk polskiego pochodzenia Emerson Fittipaldi.
Tradycyjnie odbywający się w maju wyścig Indianapolis 500 rozgrywany jest od 1911 roku. Tegoroczna edycja ma być 104. w historii. Imprezę z reguły ogląda co najmniej 300 tysięcy osób zgromadzonych wokół owalnego toru.
Na początku drugiej połowy maja francuski magazyn motoryzacyjny "Auto Hebdo" podał, że Alonso podpisał wstępny kontrakt z zespołem Renault na sezon 2021. Hiszpan odszedł z F1 pod koniec 2018 roku.
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.